Karin Lindahl, ägare och vd för Indiska, tog sig an en riktig utmaning och startade om ett 100-årigt företag. Många frågar henne vad hon ser som ingen annan ser i en bransch som alla andra flyr.
- Jag ser Sveriges äldsta livsstilskedja, 98% varumärkeskännedom, över en miljon kunder i kundklubben, en unik nisch: Boho modern influerad av färgstarka kulturer, butiker i rätt storlek placerade i rätt lägen, snabbt växande och lönsam e-handel, lojal och konkurrenskraftig leverantörsbas och erfarna samt passionerade människor att jobba med.
Att vara entreprenör handlar mycket om att prioritera sin tid menar Karin Lindahl:
- Som egen företagare har man alltid 5027 problem men man kan bara hantera ett eller två i taget resten får vara ett problem om en vecka, kanske en månad eller kanske ett år.
I filmen delar Karin med sig av sina tre bästa tips för någon som vill utveckla ett redan etablerat företag.
Få de senaste nyheterna paketerade i ett mejl
Prenumerera på våra nyhetsbrev
Visas även under…