Rapport

The power of personalisation: Hotels’ roadmap to 2020

Hotellbranschen utmanas från flera håll, bland annat från populära företag som Airbnb. Fler och fler gäster gör sina bokningar via resesajter online, vilket innebär höga avgifter för hotellen. Och när gästerna checkar in förväntar de sig samma omedelbara service och kontroll de är vana vid hemma och på jobbet via sina smartphones.

Att personalisera sina tjänster är en väg att gå för hotellen att behålla eller öka sina marknadsandelar, stärka sitt varumärke och skapa en plattform för långsiktig framgång. Genom att möta varje gästs individuella behov kan hotellen vinna lojalitet. Hotellen kan personalisera genom att gästerna t ex kan checka in online eller skräddarsy minibaren som de vill ha den och därmed urskilja sig från mängden. Men alltför många hotell kämpar med att vara relevanta för morgondagens gäster.

På Grant Thornton tror vi att digital innovation skapar nya starka möjligheter för hotell att anpassa gästupplevelsen. Vi kommer i en ny rapportserie att visa exempel på hotell som tar täten i utvecklingen och som banar väg för andra.

Här kan du ta del av den första av tre rapporter. [ 2676 kb ]